Raport KPMG Global Legal Department Benchmarking Survey

Z przyjemnością informujemy o wynikach badania porównawczego globalnego działu prawnego KPMG.

Dzisiejsze zespoły prawne działają w środowisku dynamicznych zmian. Cyfryzacja i globalizacja zwiększają presję konkurencyjną i zyskują nowe znaczenie strategiczne. Tworzenie zrównoważonych modeli biznesowych, integracja innowacji technologicznych i zwiększanie efektywności ekonomicznej są również priorytetami zespołu zarządzającego. W przypadku doradztwa prawnego wyzwania te powodują większą presję dostarczania wysokiej jakości porad prawnych i najwyższej jakości obsługi klienta.

Badanie porównawcze globalnego działu prawnego ma na celu pomóc zespołom prawnym sprostać tym wyzwaniom, przedstawiając środki, które podjęły organizacje, i dostarczając wskazówek, jak stać się wydajnym i nowoczesnym działem prawnym. Oferuje przejrzyste i obiektywne punkty odniesienia, które mogą pomóc liderom działów prawnych w ukierunkowaniu ich zespołów na sukces w nadchodzących latach.

Aby wyświetlić i pobrać raport KPMG Global Legal Department Benchmarking Survey, kliknij tutaj.

Kluczowe wnioski z ankiety:

  • Silniejsze zarządzanie centralne
    W wyniku globalizacji większość działów prawnych (77 proc.) ma zdecentralizowaną strukturę; z nich 35 procent pracuje w centralnym zespole kierowanym przez radcę prawnego, a 22 procent jest pod kierownictwem funkcjonalnym. Przewaga dyscyplinarna wykazuje silny wzrost.
  • Rozwój kosztów
    Wydatki działów prawnych badanych firm wyniosły średnio 2 592 421 USD na 1 miliard USD w sprzedaży. Z tej kwoty 1 263 409 USD stanowiły koszty wewnętrzne, a 1 239 012 USD dotyczyły usługodawców zewnętrznych.
  • Kobiety w dziale prawnym
    W trzydziestu procentach ankietowanych firm wśród osób na stanowisku general counsel są kobiety. Kobiety są również reprezentowane na innych stanowiskach kierowniczych (25%) i na stanowiskach associate (41%).
  • Digitalizacja
    Najważniejsze priorytety dla prawników na najbliższe lata to pozyskiwanie danych z dokumentów (55 %), automatyzacja dokumentów (54 %) oraz analiza danych (45 %) . Narzędzia do automatycznego podejmowania decyzji (10 %), chatboty (7 %) czy technologia blockchain (2 %) oferują duży potencjał, ale nadal są rzadko wykorzystywane w działach prawnych.